Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Karolin Andersson - 8 augusti 2013 22:28

jag bara måste tisa om en bokserie jag har läst. den heter "3 tjejer" och är skriven av Petter Lidbeck. jag tycker att den serien är asbra och har precis sträckläst alla 10 böckerna, om det nu inte finns fler, men jag tror inte det, hoppas att han skriver fler :) den första boken i serien läste jag när jag gick i femman och det var hösten 2011. jag läste "den döda hunden", som egentligen är del 2. sen i sexan läste "den döde sonen", som är dej 5. nu när vi var på bibblan såg jag böckerna stå där i en hylla o jag tänkte att jag skulle låna del 1, men jag visste inte om det var en serie eller om böckerna var fristående och jag blev inte klok på vilken ordning böckerna var i så jag lånade allihopa. dom är i ordning 1-10:

Det hemlighetsfulla huset

Den döda hunden

Den danske rånaren

Den hemliga koden

Den döde sonen

Den vita kameleonten

Det glömda brevet

Den giftiga ormen

Den femte mannen

Den sorgsne veterinären


Det mesta utspelar sej i Helsingborg/Hittarp (ett bostadsområde i Helsingborg) och lite Helsingör i Danmark. Huvudpersonerna heter Pella Larsson (jagform i böckerna) och hennes bästisar Tyra och Siri Bergman som är tvillingar och oftast kallas "tvillingarna". Dom stöter alltid ihop med massa skumma människor och hjälper polisen att lösa fall men det är inte många som tar dom på allvar. Dom har en vän vid polisen som dock gör det, kriminalkomissarie Staffan Andersson. Dom tre tjejerna blir utsatta för mordförsök, kidnappningar och andra hemskheter, samtidigt som böckerna är sjukt roliga! Jag ger dom 10 av 10 poäng ;)

Av Karolin Andersson - 8 augusti 2013 20:23

hm. nu sitter jag här igen ;P


detta har jag roat mej med idag ja! brukar aldrig sminka mej längre, men ska börja med det igen nu :)

 


askul med framkamera på mobilen, o den är seriöst bättre än kameran på min gamla..

imorse va vi vid sjön o tog upp nätet, då fick vi tre abborrar o en lake. nu va vi oxå o kollade o då fick vi en asstor lake, dom ser ut som urfiskar o därför är jag rädd för dom, jag blev rädd för fiskar när vi hade biologi o tittade i en fiskbok. fast jag är liksom inte rädd-rädd, som för insekter, mer bara att det är obehagligt. men jag är rädd för urdjur, inte dinosaurier för dom känns inte verkliga, men typ sånna fiskar..


usch.....

nu ska jag äta kvällsmat så hejrå!

Presentation


Heej! Jag heter Karolin o jag är 14 år snart :) jag gillar att rida o lite annat :) det är jag o Felix på bilden ;) Felix är min syrras fodervärdhäst eller vad det heter :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok! :)


Ovido - Quiz & Flashcards